Jeśli myślisz poważnie o pracy w charakterze copywritera i chcesz być rozchwytywany, musisz pisać wartościowe teksty. Dobry tekst to taki który przyciągnie uwagę czytelnika. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przeprawę przez trudne tereny Internetu, musisz poznać kilka zasad, jakie tu panują. Jeśli je opanujesz, dopiero wtedy możesz pracować jako zdalny copywriter.

Dobry tekst to znaczy jaki?

Nie zależnie od tego, jaki artykuł piszesz, musi on być funkcjonalny. Czyli taki, który przemówi zarówno do czytelników, jak i do przeglądarek internetowych. Pamiętaj jednak o zasadzie, że nie piszesz tekstów dla Google, tylko dla internautów.

Dobry tekst musi przyciągać uwagę czytelnika. Powinien być, spójny i zrozumiały. Tekst, który napiszesz, ma za zadanie zachęcić do wykonania jakiejś czynności. Powinien odpowiadać na pytanie, które zadał internauta.

Artykuł powinien być także odpowiednio sformatowany. Jeśli, nastukasz jedną wielką bryłę literek, to zapewne odbiorca, przeczyta tylko tytuł. Jeśli chcesz napisać, naprawdę dobry tekst, to nie możesz w nieskończoność, ubijać piany. Jeżeli nie jest to wymagane, to powinien być w miarę krótki i odpowiadać na dany temat.

Pamiętaj, że treść musi zahipnotyzować czytelnika, tak aby przeczytał ją w całości. Z reguły jest tak, że kiedy szukamy jakichś informacji, to nie czytamy całego wpisu. Przewijamy artykuł do momentu, aż znajdziemy informacje, które nas interesują. Bezsensowne zatem jest pisanie książki, jeśli chcesz wyróżnić krótki temat.

Pisząc teksty dla czytelników, musisz pamiętać również, o używaniu odpowiednich słów kluczowych, aby twój tekst był widoczny w wynikach wyszukiwania. Powinieneś wkomponować je w taki sposób, aby nie koliły w oczy podczas czytania, a pomogły odnaleźć twój artykuł, pomiędzy milionami innych równie dobrych tekstów. Słowa kluczowe pomagają także w pozycjonowaniu. Nie zapominaj także o zasadach UX writing.

Z czego składa się dobry tekst?

Pewnie znasz to, jeszcze ze szkoły, ale dobre teksty skonstruowane są z:

  • Tytułu;
  • Wstępu;
  • Rozwinięcia;
  • Zakończenia;

Tytuł powinien być w miarę krótki i odnosić się do treści. Jest on bardzo ważny, to pierwsza rzecz, jaką zobaczy docelowy odbiorca. Musi pasować do całego artykułu i zachęcić do jego przeczytania. W przeciwnym razie czytelnik szybko opuści twoją stronę. W tytule powinna znajdować się najważniejsza fraza.

Wstęp, czyli tzw. zajawka, to tak naprawdę kilka krótkich zdań, opisujących tematykę artykułu. Można go nazwać wprowadzeniem, nakreśleniem zagadnienia. Dobrze, jeśli tekst jest wyróżniony i zawiera słowa kluczowe.

Rozwinięcie jest to największa część, jaką musisz napisać. Tu następuje kontynuacja i rozbudowywanie tematu oraz wstępu. Tu także, odpowiadasz na pytania, których szukają odbiorcy. Aby rozwinięcie było poprawnie napisane, powinieneś stosować nagłówki, które porządkują tekst i są zapowiedzią następnego akapitu.

Zakończenie to podsumowanie całego artykułu. Dobre zakończenie może zachęcić czytelnika do powrotu na stronę. Możesz tu zawrzeć wnioski, zwrócić się do czytelnika lub wyrazić swoją opinię na dany temat.

Teksty na zamówienie, dobry tekst czy wartościowy?

Szukając ofert dla copywriterów, niemal wszędzie znajdziesz opis ”zlecę napisanie wartościowego artykułu”. Co to właściwie znaczy?

Dobry tekst to tekst unikalny, taki który spodoba się zleceniodawcy i czytelnikom.

Jeśli pracujesz jako zdalny copywriter, musisz pamiętać jaki tekst piszesz.
Przede wszystkim musi być dostosowany do wytycznych zlecającego. Każdy zleceniodawca ma inne wymagania i oczekiwania. Możesz zaproponować swoje rozwiązania, ale on nie musi ich zaakceptować. Dla zleceniodawcy dobry tekst to taki, który zaciekawi odbiorcę, wzbudzi w nim pozytywne emocje, skłoni do zakupu czy powrotu na stronę.

Tekst musi być miły dla oka. Należy pamiętać, by teksty były stylistycznie poprawne. Nie mogą zawierać błędów, ortograficznych i interpunkcyjnych. Muszą być odpowiednio sformatowane i zawierać słowa kluczowe.

Wartościowy tekst dla czytelnika to taki, który odpowiada na jego pytanie, rozwiązuje jego problemy, zaspokaja jego ciekawość czy konkretną potrzebę. Musi być pełny informacji i napisany zrozumiałym językiem.

Zobacz także: jak pisać teksty sprzedażowe?

Sprawdź moją ofertę content marketing.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *